tisdag 25 juni 2013

Nystart/omstörtande

Tänk vad många gånger jag har lovat mig själv att börja skriva igen, men varje gång så tänker jag - nä det där kan jag inte skriva. Det där har inget med politik att göra. Nä det där ... Ja ni fattar galoppen.
Nu ska jag i varje fall försöka igen och den här gången har jag lovat mig själv att det inte bara ska vara politik som far ut, utan det kan vara vad som helst. För egentligen handlar politik om allt som händer runt om oss så...

Ikväll har jag mina tankar och funderingar kring systematik och varför det är så svårt att göra något systematiskt under lång tid. många hävdar att om man gör en sak under ett par månader så blir det en vana och vi reflekterar inte längre över att vi gör det. Men i ett företag eller organisations värld är systematik alltid något man måste kämpa för/med. Det är inget som faller sig naturligt oavsett hur många gånger man gör en sak eller om man gör det under flera år. Hur som helst utan att gå in på detaljer - jag är besviken på mig själv! Jag kan bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar